Green and fluffy, the sequel

Ravelry users, scroll down for English Mijn moeder vindt hem te kort, haar man juist gepast. Mijn lief vindt het misschien te kort of missch...

Ravelry users, scroll down for English
Mijn moeder vindt hem te kort, haar man juist gepast. Mijn lief vindt het misschien te kort of misschien toch juist gepast. Mooie kleur. En natuurlijk vond mijn ma dat hij niet gemakkelijk te wassen zal zijn en misschien zijn die draadjes toch wel dun? Alsof ik nog in de plassen spring en in bomen klim...


My mom thought he was too short, her husband said it was just right. My love was doubting between too short and maybe just right. But he liked the colour. Of course my mum thought he would be difficult to wash and those small threads are they solid? Like I'm still jumping in the rain and climbing in trees...


En omdat ik dat poseren voor mijn spiegel wat beu ben, heb ik maar wat in het wilde weg rondgeklikt. Deze vond ik best leuk.

I was a bit tired of posing in front of the mirror so I did some wild clicks.



Voor één keer heb ik het patroon braafjes gevolgd, behalve de kraag die ik rechtstreeks opgenomen heb. Voor de kenners: Phildar winter 07/08 nr 480 in Kid Mohair van Phildar, zoals in het patroon, zelfs in dezelfde kleur als het boek.

Just for once, I did exactly as said in the pattern, except for the neck. I cast on the stitches directly from the collar. Pattern from Phildar winter 07/08 (n°480) in Kid Mohair, as in the pattern. I even used the same colour as in the book.

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ik vind de trui heel mooi, hij ziet er lekker zacht uit, mooie ajoursteken. ziet er niet makkelijk om te maken uit. En dan te bedenken dat je de wol met 50% korting kon kopen! Hij mocht misschien wel iets langer zijn. Het model in het Phildarboek lijkt me ook langer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi ajour. Als je er nog iets onder draagt mag het best korter zijn, dan krijg je een soort bollero effect. En als het lekker aanvoelt en je voelt je er goed in dat is het voornaamste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm... De foto is misschien wat misleidend, het is in elk geval even lang als het Phildar patroon voorschrijft, misschien zelfs een centimeter langer. Spijtig genoeg is het ondertussen te warm om hem nog veel aan te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat groen van die muur komt me bekend voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Patricia,

    zou je misschien even contact via email met me willen opnemen? Het gaat over het breiboek van Phildar nr 480. Je zou me er heel erg mee kunnen helpen!
    Alvast bedankt,

    groetjes Marleen
    m.kinzel@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen