simpel en lekker

Ik heb van het verlof geprofiteerd om ook weer eens te koken. Nu ik verhuisd ben komt het er maar weinig van. Het traject is te lang geworde...

Ik heb van het verlof geprofiteerd om ook weer eens te koken. Nu ik verhuisd ben komt het er maar weinig van. Het traject is te lang geworden en hij is gewoon vroeger thuis. Voor oudejaar werd ook een dessert gevraagd, wat is er dan beter dan chocolademuffins? En om toch een gezonde indruk te maken worden ook noten gebruikt. Het recept komt uit Muffins van "Le Cordon Bleu"-reeks. Ik kocht het destijds bij Dille en Kamille. En gelijk welk recept ik probeer, ik heb altijd meer muffins, maar wie hoor je daar over klagen?

ingrediënten:
* 265g zelfrijzend bakmeel
* 4el bloem
* 1/2 tl bakpoeder
* 3 el cacaopoeder
* 150g ongezouten boter
* 165g bruine basterdsuiker
* 1,7 dl melk
* 2 eieten
* 100g walnoten (of andere)
* 125g pure chocolade in stukjes

De oven wordt voorverwarmd op 200°, de muffinvorm ingevet. Of je gebruikt van die handige papieren vormpjes, dat maakt het gemakkelijker om snel een tweede lading in te steken.

Bakmeel, bloem, bakpoeder en cacao gaan in een grote kom. In principe gezeefd, maar ik hou ze gewoon samen. Heb ik al gezegd dat ik geen recepten kan volgen?

Boter en suiker worden al roerend verwarmd tot de boter is gesmolten en suiker opgelost. De eieren meng je bij de boter. Dit mengseltje gaat bij het meel etc. Ook de fijngehakte walnoten en chocoladen worden erbij gevoegd. Alles roeren met een lepel, het beslag moet nog klonterig zijn zodat je nog brokjes chocolade overhoudt en dan gaat alles de oven in.



15-18 minuten bakken tot je de vleespen proper uit de muffins komt. Je kan ze achteraf nog bestrooien met poedersuiker. Maar ik ga meestal voor puur natuur, al die suiker is niet goed voor je. Hahaha...

You Might Also Like

1 reacties

  1. Het ziet er goed uit! Ik ga het binnenkort eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen