elegantie

Als het op aankopen komt hebben mijn lief en ik een andere aanpak. Ik kan nogal vlug beslissen: ik zie iets graag, de prijs is niet slecht e...

Als het op aankopen komt hebben mijn lief en ik een andere aanpak. Ik kan nogal vlug beslissen: ik zie iets graag, de prijs is niet slecht en ik heb het mee naar huis. Meer moet dat niet zijn. Hij is anders, twijfelt meer, gaat dingen vergelijken, controleren, loopt desnoods drie keer dezelfde winkel binnen. Ik kon dan ook moeilijk voorzien dat zijn woorden "het zijn solden vandaag" zoveel effect gingen hebben. Door zijn schouder kan hij momenteel niet in huis werken dus had hij zich een doel gesteld: luidsprekers. Zijn oude zijn aan vervanging toe, zeker sinds het kattenbeest haar nagels uitgetest heeft. De mijne zijn het spreken niet waard. Nieuwe moesten het worden. Ik kreeg elke avond het relaas van zijn zoektocht op internet "Dat merk wordt weinig op ebay aangeboden, het zal een goed zijn." en diverse hifileveranciers. Ik werd ook de winkel binnengesleurd. Tot mijn verbazing hoorde ik ook het verschil tussen box a en b, mijn oren zijn nu eenmaal niet het betrouwbaarste lichaamsdeel bleek uit een pms-verleden. De verkoper overstelpte hem met technische details: woofers, subwoofers, basslijnen, en meer van dat moois. "En mevrouw, vindt u ze ook niet eleganter?" Zover mijn bijdrage. Zaterdag was het dan zover. Ik werd voorgesteld aan onze nieuwe aankoop in wording. Mijn liefste had de nodige hifileveranciers geselecteerd en was zelfs met een pakje cd's langsgeweest, want je muzieksmaak bepaalt wat voor luidsprekers je best koopt, zei hij op een belerend toontje. Mij niet gelaten, de gedachte aan de verkopers en hun confrontatie met de muziek van mijn liefste deed me glimlachen. Voor wie het zich afvraagt hij had NIN, 65 days of static, the Cure en nog iets postrock-achtigs bij. "Maar zeg, ik luister wel naar andere dingen, he. Kan mijn r&b daar ook op?" "Dat ga je toch in de keuken beluisteren", antwoordde de macho. Enfin, terug naar de ontmoeting met onze nieuwe aankoop. De verkoper snelt ons te hulp: "Elegant, he, mevrouw." Ik bijt op mijn tanden. Ik had liever dingen gehad die aan de muur konden zodat ze veilig waren voor het kattenbeest, maar het worden andere. Perfect geluid volgens mijn liefste en nee, geen enkele andere verkoper had iets over elegantie gezegd, behalve als ik er bij was.

You Might Also Like

0 reacties