Wereldbreidag

For English scroll down Vanmorgen gehoord op de radio: klik , bij Peter klonk het sympathiek, op radio 1 was het met een cynisch ondertoontj...

For English scroll down
Vanmorgen gehoord op de radio: klik, bij Peter klonk het sympathiek, op radio 1 was het met een cynisch ondertoontje. Maar eigenlijk is het pas echt wereldbreidag nu zaterdag 14 juni, ook in Gent. Maar ik zal mijn breiwerk maar meenemen naar de Ardennen waar we op weekend zijn met een bende vrienden. Vanmorgen heb ik alvast op de trein het goede voorbeeld gegeven. Hoewel ik vorige week in de les nog zei dat ik niet meteen goesting had om al direct weer een pull te beginnen, kon ik het zaterdag niet laten. Op het programma stond mijn zetel en de wijvenfilm Me and You (met Keira) en voor ik het wist zat ik te breien aan iets nieuws. Niet de pull met kabels of in mohair die ik in gedachten had, maar een ander patroon van phildar, lekker in tricot, wat vlot wegbreit zo voor tv. Ondertussen heb ik al een goede twintig centimeter. Misschien toch maar eens vragen vanavond in de les of ik dat proeflapje met de knoopsgaten niet kan doen ipv haken. Ik denk dat het wel bij mijn nieuwe blauwe kleedje kan passen, foto's volgen gauw of ooit.

I heard this morning on the radio, it is world knitters day, but in fact it is Saturday. I won't be able to join them in my hometown, but I already gave the good exemple this morning on the train. Last lesson I showed of my first ever sweater in knitting class (photo will follow) and I said I wouldn't immediately start another one, but rather knit some accesories. Instead, Saturday it hit me. I had a date with my sofa and the girlie film Me and you, and before you know it I was knitting. Not the sweater with cables or in mohair, as I planned, but another pattern from Phildar in jersey, which knits away quiet easily. Meanwhile I have more than 20 cm without rushing or anything. Maybe I'll ask this evening in knitting class to knit the gauge with button holes rather than crocheting. I bet it would look lovely on my new blue dress, pictures coming up soon.

You Might Also Like

0 reacties