ik hartje waterstone's

want het is de dichtste boekenwinkel op loopafstand van het werk want ze hebben er veel boeken want ze hebben er vaak kortingen want ze adem...

want het is de dichtste boekenwinkel op loopafstand van het werk
want ze hebben er veel boeken
want ze hebben er vaak kortingen
want ze ademen boeken
want ze hebben een lidkaart
want ze hebben me een boek toegestuurd voor review, uit Londen

The Good Plain Cook van Bethan Roberts, het soort boek dat ik op basis van de achterflap zou meenemen uit Waterstone's, mits betalen off course. Ergens in het landelijke engeland, Sussex van de jaren dertig, zoekt een Amerikaanse vrouw, een bohémien een kok. Voor Kitty de gelegenheid om het huis van haar zuster achterwege te laten. Het is geen typisch gezin waar ze terecht komt, de dochter noemt haar moeder bij de voornaam, en er woont ook een dichter in het huis, de geliefde van de Amerikaanse. Maar hij is nog getrouwd en heeft ook een dochter en volgens Kitty ziet hij er ook niet uit als een dichter. Hij heeft allerlei communistische ideeën. Meestal is hij te verdiept in Marx om aan het dichten te gaan.

Het boek kon me slechts gedeeltelijk bekoren. Er wordt nogal van perspectief veranderd en daardoor vind ik dat het boek aan ritme verliest. Ik zou liever het boek vanuit één perspectief lezen, liefst dat van Kitty. De besognes van Ellen, de Amerikaanse interesseren me minder. The coming of age van Geenie, haar dochter zou ook wel leuk zijn, maar alle drie in een afwisselend hoofdstuk is me iets te veel van het goede. Bij The first post wordt het omschreven als een "must-read for this summer", dat heb ik dan ook weer gedaan.

You Might Also Like

1 reacties

  1. "waarom een man? Tenzij het een mannelijke acteur, danser, model,... of iets dergelijks is is dat verboden."

    Ik weet het maar kan er niet veel aan doen...

    BeantwoordenVerwijderen