kindertjes

Door alle ruzies heen, de harde woorden, de snedige opmerkingen, de tranen, het venijn, het slaan, stampevoeten, het roepen, gillen en de hy...

Door alle ruzies heen, de harde woorden, de snedige opmerkingen, de tranen, het venijn, het slaan, stampevoeten, het roepen, gillen en de hysterie, vertwijfeldheid, dwaze beslissingen, stomme invallen, toegeven aan verkeerde gedachten, achterdocht, de stapel klachten, achterklap, openbare vernederingen,... was er één zekerheid. Wij hielden van elkaar en zouden samen kinderen krijgen. Met veel krullen, lachte je ma. We beten op onze lippen bij een vals alarm, volgende keer voorzichtiger.
Dat was toen en nee, ik maak me geen illusies. Geen reactie op een sms in een zotte bui, geen blik in de deuropening van een café op vrijdagavond,... kunnen de realiteit verbergen. Je denken en je zijn passen al langer niet meer bij mijn denken en zijn. Maar toch hield de wereld even haar adem in, mijn wereld, toen ik hoorde dat jullie zwanger zijn.

You Might Also Like

0 reacties