B&B: Bad knitting day

For English scroll down. Maandag is meestal een dag om naar uit te kijken. 's Avonds heb ik breiles. Alleen had ik in de late namiddag o...

For English scroll down.
Maandag is meestal een dag om naar uit te kijken. 's Avonds heb ik breiles. Alleen had ik in de late namiddag overleg met de grote baas, het liep - zoals verwacht - uit en ik zou te laat zijn in de les. Gelukkig is mijn lesgeefster begripvol. Ik was redelijk overstuur na het overleg, eigenlijk had ik er even goed niet bij kunnen zijn, zoals mijn collega opmerkte. Op de trein heb ik mijn breiwerk maar laten zitten waar het zat en 's morgens had ik gewoon geen plaats gevonden om te zitten, dus zit mijn test voor de geheime sjaal nog steeds halfweg. In de les leerden we elastisch afzetten, ik begon vol enthousiasme maar het was pas toen ik alle steken afgezet had dat ik besefte dat ik de eerste twee rijen vergeten was. Dan maar de volgende oefening: kabels over zes steken. Op het bord stond duidelijk: herhaal naald 3 tot 8 en besefte ik a twee kabels niet dat ik die eerste rijen ook iedere keer herhaald had. Opnieuw, en zo werd maandag een dag met veel uittrekken.

Normally Monday is a day I look forward to because I have knittingclass in the evening. This Monday I had a meeting in the late afternoon so I knew I would be late. On the train I didn't knit because in the morning I couldn't sit and in the evening I talked with a collegue. So I'm still halfway for my swatch for the secret stole. In class we learned a special way to cast of and it was only after I finished I realised I had forgotten the two rows to start with. Homework. The next exercice were cables over 6 stitches and even if it was written on the black board: repeat row 3 to 8, after two cables I realised I had also done the first two rows. Homework, again, Monday was really a day of frogging, a bad knitting day.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Hoi Patricia,

    Ik ben bezig met de Spring Surprise Shawl, een Knit-A-Long. Erg leuk om te doen.
    Leuk dat je op breiles zit! En... uithalen hoort erbij, daar moet je aan leren wennen.

    Groetjes, Mariella

    BeantwoordenVerwijderen