Verrassingen

Gisteren, de laatste dag van de Gentse feesten, was een dag vol verrassingen. Mijn allerliefste had me voor een pijnlijke uitdaging gesteld....

Gisteren, de laatste dag van de Gentse feesten, was een dag vol verrassingen. Mijn allerliefste had me voor een pijnlijke uitdaging gesteld. Ok, we hadden kaas meegebracht van ons bezoekje over de grens en ons kaasavondje met zijn tweetjes was gezellig geweest maar hij overdreef toch wel wat door meteen vijf mensen uit te nodigen om de rest te komen opeten. Het zweet brak me al uit, ik eet graag kaas maar zomaar op goed geluk een aantal soorten uitkiezen voor de fijnproevers, zag ik niet echt zitten. Bij Het Hinkelspel hebben ze lekkere kaas zoals ik al schreef voor het Project en je kan er kaasschotels bestellen, alleen het moet één dag op voorhand. Ik nam toch de telefoon en had geluk: het was niet druk en ze konden me wel verder helpen, alleen voor broodjes ging ik zelf moeten zorgen. In de namiddag ging ik mijn kaasschotel voor vijf ophalen en kreeg een mooie mand vol overheerlijke kaas. De moed ontbrak me om te zeggen dat ik met de fiets was en die mand wel onhandig was. Maar ik ben zonder problemen thuis geraakt.

Juist toen ik thuis kwam kreeg ik een pakketje van taxipost toegestopt. Een tijd terug had ik een reactie van één of ander reclamebureau op een post en voor de leutigheid had ik me opgegeven. Ik verwachtte er niet zo veel van, maar werd toch uitgenodigd voor een campagne voor Passoa, u weet wel dat zeemzoete drankje. Ik was niet meteen geïnteresseerd en liet het wat liggen. Ik heb niet zo veel zin in een schreeuwerige banner en al zeker niet in het Frans. Maar ze hebben dus een site waar je prijzen kan winnen. In mijn pakje zat een fles, twee glazen, een pet en een topje, wat vooral bij het mannelijk gezelschap in de smaak viel. Ah, daar dient silicone ook voor, nu begrijp ik dat die dingen nooit afzakken,...

Al op mijn eerste soldentocht in Gent had ik een mooie vest gevonden aan -50%. Maar ik twijfelde wat en liet ze voor wat ze was. Ik ging voor een broek, die ik niet vond. Ik had al gemerkt toen ik door de veldstraat naar de feestenzone ging dat ze er nog heel wat van die vesten over hadden. Mijn lief was iets enthousiaster toen hij ze zag hangen in de verte. Gisteren trotseerde ik dan maar de regen. En kijk, er was nog dertig euro van de prijs afgegaan, en ik vond er ook nog twee broeken aan een spotprijs. Geduld kan een mooie zaak zijn.

You Might Also Like

0 reacties