Fruit in een flesje

"Vers fruit in een flesje, proef gerust meneer. Twee stukken fruit, vers in het flesje, dat maakt twee vijfde van onze dagelijkse behoe...

"Vers fruit in een flesje, proef gerust meneer. Twee stukken fruit, vers in het flesje, dat maakt twee vijfde van onze dagelijkse behoefte aan vitaminen... Lekker bij het ontbijt... snel... Vers fruit in een flesje en nu in promotie..."

Ik neem het proevertje aan van de presentatrice in de supermarkt. Het smaakt best lekker maar is me iets te prijzig. En waarom zou ik fruit in een flesje willen eten? Wat met het plezier van in een knapperige appel te bijten, het zachte vruchtvlees van perziken te voelen, het sap van pompelmoezen en het prutsen met de velletjes of het ietwat bittere velletje van druiven eerst opeten voor ik het zoete vlees proef en soms heel stiekem nog eens probeer of het nog lukt om mijn tong in een druif te stoppen zoals ik vroeger met mijn buurmeisje deed en we dan een groene of blauwe tong hadden of hoe ik een banaan altijd in twee stukken breek voor ik die opeet of de witte velletjes van mandarijntjes afpeuter...

Dat allemaal opgeven voor een flesje dat ik in twee seconden leeg drink, nee toch?

You Might Also Like

2 reacties

  1. Groot gelijk. 't is nog een categorie beter dan gewoon fruitpillen slikken maar komt lang niet in de buurt van the real thing.

    BeantwoordenVerwijderen