Stil?

Ja, ikke. Het is een opmerking die ik wel vaker hoor. Of het nu een vriend van mijn lief is die vindt dat ik me nu beter in mijn vel voel wa...

Ja, ikke.

Het is een opmerking die ik wel vaker hoor. Of het nu een vriend van mijn lief is die vindt dat ik me nu beter in mijn vel voel want ik babbel meer of mijn nieuwe chef of iemand van het Project of iemand uit de blogwereld. Mensen merken wel vaker op dat ik stil ben. Het bleek ook uit één van de testjes tijdens de opleiding voor mijn stage. "Maar daar kan aan gewerkt worden", verzekerde de lesgeefster me.

Maar wat als ik daar nu geen zin in heb?

Ik heb er zelf geen last van en na een eerste gesprek gaat dat meestal over. ik betrap mezelf er op dat ik af en toe moet zwijgen als ik afspreek met een vriendin van vroeger. Toen ik haar confronteerde met mijn stille zelf, viel ze uit de lucht. Tijdens het laatste evaluatiegesprek vond mijn chef zijn vorige opmerking onterecht. Hij vond het zelfs een logische en gezonde houding om eerder wat de kat uit de boom te kijken op onbekend terrein. "Het is een machtsgreep op je persoonlijkheid", fluisterde een stem uit de blogwereld. "Ze willen je doen passen in hun hokjes." Het deed me wel lachen, maar ik heb zeker geen ambitie om dat stukje van mezelf te veranderen. Als ik zin heb om op tafel te dansen doe ik dat wel.

You Might Also Like

2 reacties

  1. "Het is een machtsgreep op je persoonlijkheid" - mooi gezegd eigenlijk. Op het werk heb ik mensen die geen seconde kunnen zwijgen. Ik vind dat vermoeiend. Er is zelfs een collega die liever haarzelf 100 keer herhaalt dan haar mond te houden. Ze vind mensen die stil zijn vreemd, asociaal en niet aangepast. Ik heb al ondervonden dat ik lang niet de enige ben die weinig zeg. Zo vreemd is het dus niet. Alleen niet door iedereen aanvaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, en ik babbel soms meer dan ik zou willen. stiltes opvullen en zo... achteraf denk ik dan altijd: wat heb ik daar weer staan zeveren? op dat vlak zou ik graag iets aan de stillere kant zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen