Ondertussen in de tegelwinkel

Na de teleurstelling bij mij thuis, werd ik door mijn wederhelft opgevorderd. Na onze ervaring op Batibouw, maar vooral omdat we uiteindel...

Na de teleurstelling bij mij thuis, werd ik door mijn wederhelft opgevorderd. Na onze ervaring op Batibouw, maar vooral omdat we uiteindelijk toch wel *ergens* gaan samenwonen, wou hij mijn mening over een paar tegels. Hij was zelf al op prospectie geweest, dus hoefde het niet veel tijd in beslag te nemen had hij me verzekerd. Het zonnetje dat ik even gezien had, had mij er toe aangezegd om mijn nieuwe rokje (ook wel gekend als het jaren 70 behang) aan te trekken.

Bij onze eerste stopplaats loodste hij me mee naar het magazijn. Bij de koopjes had hij twee mooie tegels aan een deftige prijs gezien. Niet slecht, moet ik toegeven. Maar hij wou nog niet beslissen voor ik de tweede winkel gezien had. Daar was geen sprake van een magazijn, neen, een toonzaal met alles er op en eraan, inclusief verkoopsters. Toen wij binnenkwamen waren zij bezig met andere klanten, dus kon hij me ongestoord tonen wat hij vrijdag gezien had. Ik was maar matig overtuigd, of zelfs niet. Maar aangezien we daar dan toch waren had ik wel zin om eens rond te lopen, hier en daar eens snuisteren. Uiteindelijk zal ik ook voor mijn eigen huisje tegels moeten zoeken en dan kun je best een beetje weten wat er op de markt is.

Net wanneer we buiten willen gaan, spreekt een verkoopster ons aan. Mijn wederhelft wil haar nog afwimpelen maar ze laat niet af.
"Ik wou haar de tegel tonen die ik vrijdag was komen bekijken, maar ze is niet overtuigd..."
"En welke tegel was dat?"
Oh, maar in die kleur/stijl hebben ze nog wel een paar voorbeelden.
Hij probeert nog eens, maar ze laat niet af.
"En wat hebben we in de andere winkel gezien, dat ons meer bevalt?"
Of ze ons een paar voorbeelden in die kleur/stijl mag tonen.
Tja, we kunnen er weinig tegen in brengen, uiteindelijk zijn we ook niet 100% overtuigd van de vorige tegels (vooral ik zou dan de andere nemen die hij zou nemen).

Haar eerste voorbeelden bevallen me niet. Maar plots haalt ze een paar tegels uit de nieuwe collectie te voorschijn. Zelfde kleur maar met een mooie structuur, eentje met leder, eentje met hier en daar mikado-streepjes...
Opnieuw gaat onze voorkeur naar een verschillende tegel. Zij spreekt een andere verkoopster aan die het van dan af overneemt.
"Ah, het mag wel iets speciaals zijn heb ik de indruk", ze monstert mijn rok of ik verbeeld me dat.
Daarop haalt ze een zwarte tegel met metaalstructuur. De lichaamstaal van mijn lief is duidelijk, no f** way. Ik vind het wel iets hebben, maar heb een beetje schrik om de prijs te vragen.
"Ja, jullie weten wat in is, een tegel uit onze nieuwe collectie. Hij is zelfs nog niet beschikbaar in het magazijn, ik heb enkel een staal en die is zelfs nog niet afgekuist." Dan verdwijnt ze opnieuw en komt terug met twee andere tegels, waaronder meest fantastische tegel ooit. Hier is geen discussie over mogelijk, dit zien we beiden graag, maar de prijs? En ook hier, is het prijs: perfect in het budget van mijn lief! Enige voorwaarde, we moeten een beetje geduld kunnen oefenen, wat zeker geen probleem is. En ook, als we van de lanceringsprijs willen profiteren moet onze bestelling binnen hun order vallen en dat hangt ook af van andere klanten.

Op dat moment zou ik niet twijfelen, ik zou mijn bestelling plaatsen. Dit is gewoon de tegel die ik in mijn (allez zijn) keuken zou willen. Zo niet mijn lief. Morgen gaan we nog een derde adresje bekijken en maandag gaat hij *eventueel* zijn bestelling plaatsen.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Ik zou ook direct besteld hebben. Ik heb een hekel aan te veel verschillende winkels aflopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En om het compleet te maken, hadden ze in die winkel op zondag natuurlijk ook tegels die heel sterk op die van de zaterdag leken, waardoor we nu niet meer weten welke tegel het mooist is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie verkoopsters...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel goeie verkoopsters. Gisteren bleek dat ze eigenlijk zelf kopies maken van bestaande (duurdere) collecties, dus nieuwe collectie is met een serieuze korrel zout te nemen. Ze kiezen alleen tegels in een paar kleuren zodat ze zeker zijn van hun afzet. Maar mij hoor je niet klagen, we hebben een vloer! Hij was nog steeds even mooi en misschien was die van zondag ietsje mooier of anders, maar dit was wel de goedkoopste en er zijn nog andere kosten in het verschiet.

    BeantwoordenVerwijderen