Groenten van de maand: maart

Met enige vertraging, maar zo kan ik reclame maken voor een tof euh projectje bij Het Project ... Februari is een korte maand en ook een b...

Met enige vertraging, maar zo kan ik reclame maken voor een tof euh projectje bij Het Project...

Februari is een korte maand en ook een beetje een sombere maand. Maart belooft beter te worden: aardpeer (de laatste maand, tot volgende herfst), wortels, boerenkool (ook al de voorlopig laatste maand), champignons (dat is lang geleden), groene selder (nieuw deze maand), knolselder (laatste maand), koolraap (idem), oesterzwammen (mmm, met volkorentagliatelli), pastinaak, postelein, prei, raap (dus nog stoofpotjes), rammenas (ik vind radijsjes eigenlijk lekkerder), rode biet (geen inspiratie), rode kool (voorlopig laatste maand), schorseneer, sojascheuten, spinazie (nieuw deze maand, lekker jonge spinazie, ook in slaatjes), spruit (voorlopig laatste maand), uien, veldsla (voorlopig laatste maand), witlof (mmm, kaas en hesp, en nu ook in taartvorm) en witte kool.

Fruit blijft voorlopig beperkt tot appels en peren. En dat snap ik nu niet? Die dingen hangen nu toch niet aan de bomen?

You Might Also Like

1 reacties

  1. Rammenas is wel lekker als je er een schijfje op je boterham legt, op je Ollandse kaas... Maar ik kap het ook in kleine blokjes bij zowat alles, gaande van soep tot ovenschotels en spaghettisaus. Gekookt verliest het de pittige smaak. En knolselder is wel lekker gemaakt op de wijze van schorseneren (in blokjes) of zelfs als schijfje gebakken op de pan.

    BeantwoordenVerwijderen