Manic Monday - tv 2006

Naar aanleiding van Liliths nieuwsgierigheid een paar persoonlijke vaststellingen: - van veel televisie in het begin van het jaar naar heel...

Naar aanleiding van Liliths nieuwsgierigheid een paar persoonlijke vaststellingen:
- van veel televisie in het begin van het jaar naar heel weinig televisie dezer dagen, en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, af en toe zap ik wel eens langs de man van, de schoonheden, tetteneiland, hondenbaasjes, kinderoppasjuffrouwen,...
- het hele digitaalgedoe gaat aan me voorbij, niet geïnteresseerd, ergens heb ik zin om mijn kabel op te zeggen, maar wat dan met tinternet?
- het hele reality-gedoe interesseert me steeds minder, zelfs verbouwen kan me nog maar moeilijk boeien,
- de vele herhalingen van series die ik ooit wel tof vond op vier en vijf beginnen me serieus de keel uit te steken,
- de enkele tv-programma's die me kunnen boeien bekijk ik meestal via de video want die zijn steevast geprogrammeerd na mij bedtijd of op een ander lastig moment, zoals Robin Hood op zaterdagavond op de bbc, met een Lady Marion die van wanten weet en pijlen die je langs alle kanten om de oren vliegen, eat your heart out Kevin.
- er zijn veel historische fictiereeksen die mij kunnen bekoren, zeker als ze een bbc-kwaliteitslabel hebben, dus als het van mij afhangt meer van dat: hoog tijd trouwens dat Canvas The virgin Queen uitzendt. En voor Born equal met Colin Firth ga ik mijn video ook al maar vast instellen.
- ik hou wel van documentaires maar niet als alles te simpel wordt voorgesteld. Een beetje meer uitleg misschien: onlangs op Canvas een bbc-documentaire over de Hittieten, een uitgestorven volk dat zich gevestigd had op een quasi onmogelijke plaats. En dan wordt dat zo heel spannend verteld: archeoloog X brak zijn hoofd over waar dit belangrijke volk gevestigd was, hij trok de bergen in en boem patat daar deed hij zomaar eventjes de ontdekking van zijn leven: de hoofdstad met mooi afgebakende muurtjes van stenen die de gebouwen aangeven. En ik maar denken dat die mensen op handen en knieën met een klein schopje moesten graven en met een borsteltje heel vorzichtig de scherven van alle vuil ontdoen, niks van, gewoon zomaar in de bergen...
- ik heb dan wel weer een klein zwak ontwikkeld voor Grey's anatomy, waarschijnlijk omdat de donderdag een beetje mijn vaste tv-avond is, als ik niks anders plan natuurlijk, en dit zowat het enige op dat moment is...

You Might Also Like

0 reacties