keukenprinses zonder inspiratie

Ik vind koken leuk, recepten uitzoeken en uitproberen en zo. Het is ook direct de reden waarom ik liever niet in de week van dienst ben om t...

Ik vind koken leuk, recepten uitzoeken en uitproberen en zo. Het is ook direct de reden waarom ik liever niet in de week van dienst ben om te koken. Zo rap nog allerlei ingrediënten samenzoeken en dan klaarmaken is niet mijn ding. Op zo'n momenten ben ik ook niet echt origineel in mijn keuzes, zeker wat groenten betreft. Steevast kom ik met champignons thuis. Lekkere groenten, veel keuze zeker voor het moment, maar ook anders is het wel eens tof om gewone witte champignonnetjes af te wisselen met bruine of oesterzwammen...

Dus toen ik deze kalender zag, bestelde ik hem meteen en vanavond lag hij op mijn mat te wachten: een mooi overzicht wanneer welke groentjes en fruit in België geoogst worden. By the way, Belgische champignons zijn het hele jaar beschikbaar. Maar ook andijvie, wortels, bloemkool, boerenkool, broccoli, chinese kool, groene selder, aardpeer (wat zou je hier mee kunnen maken?), knolselder, koolraap, pastinaak (vind ik lekker in de soep, sterke smaak), pompoen (hoe kan het ook anders?), prei (een van mijn favorieten en deze week heb ik ontdekt dat stoven me lukt, en dat vind ik best lekker), rammenas (dat moet ik eens van naderbij bekijken), rode biet, rode kool (valt weg omwille van mijn liefste), savooikool, sojascheuten, spruiten (mmmm lekker, maar nog nooit zelf klaargemaakt), schorseneer (idem), veldsla, witlof en witte kool (lekker in de soep met curry). Tijd dus om een paar snel-klaar-gerechtjes op te snorren en naar de markt te trekken...




Update: In elektronische versie
hier beschikbaar

You Might Also Like

1 reacties

  1. Van aardperen heb ik eens lekkere soep gemaakt, met truffelolie. De knolletjes schillen is wel vrij arbeidsintensief.

    BeantwoordenVerwijderen