En als...

...ik nu eens mijn beroep maak van het luisteren naar klachten? Dan kan ik geld krijgen om te horen - hoe de juffrouw wiens nummer ik doorge...

...ik nu eens mijn beroep maak van het luisteren naar klachten? Dan kan ik geld krijgen om te horen

- hoe de juffrouw wiens nummer ik doorgegeven heb aan één van mijn vroegere blind dates wel heel goed meegevallen is, maar toch niet helemaal, omdat ze kindjes wil
- hoe die zelfde juffrouw ondertussen via hetzelfde kanaal als ondergetekende toesj heeft en daardoor de meneer van daarjuist weer van voor af aan kan beginnen
- of ik niet nog eens zoiets zou kunnen regelen wegens goede smaak

Nee, laat maar zitten. Ik ga morgen lekker uiteten met die juffrouw en die meneer.

Of geld om te horen...
- waarvoor premies ter motivatie van het personeel dienen
- hoe regels omgebogen kunnen worden dat ze in het voordeel van de grootste windverkopers zijn
- hoe collega's de sfeer kunnen verzieken
- hoe mensen die hard werken er toch altijd de dupe van worden
- hoe je een diensthoofd kunt hebben die je standpunten verdedigt op een vergadering omdat hij goed voorbereid is of een (ex-)diensthoofd die gedurende de vergadering zijn gezicht in een ernstige plooi probeert te houden en enkel een opmerking maakt over mijn nieuwe kapsel
- ....
Nee, toch maar niet. Ik haal mijn schouders op, lach eens en buig me weer over mijn cijfertjes voor een nota met een heel dringende deadline. En nee, ik heb er geen spijt van dat ik veranderd ben, ook al sakker ik wel eens dat ik geen inspiratie heb of nog te weinig af weet van de finesses van de dingen waar ik mee bezig ben en dat dat vree kan tegenvallen op vergaderingen... Nee, geen spijt...

You Might Also Like

0 reacties