Het is anders...

Onlangs nog een waarschuwing gelezen om op te passen met bloggen over het werk, maar een kleine vergelijking met vroeger moet er wel door k...

Onlangs nog een waarschuwing gelezen om op te passen met bloggen over het werk, maar een kleine vergelijking met vroeger moet er wel door kunnen... Het is ook de bijna obligate vraag van iedereen die ik nu tegenkom en soms weet ik echt niet wat geantwoord

Het is anders...
- ik hoef niet langer te wachten op de koffiedame, ik kan de cafetaria zomaar binnen lopen om een fles water maar ik kan ook gewoon water gaan halen aan het fonteintje,
- 's morgens haast ik me niet meer om een portie cafeïne naar de automaat, de thermos staat me op te wachten maar ik laat hem meestal links liggen,
- net als mijn collega's, breng ik meestal mijn boterhammetjes mee naar het werk en nadien blijven we niet nakaarten bij een kopje koffie
- ik hoef geen badge om van de ene verdieping naar de andere te lopen
- ik hoor wat ik op de Vlaamse tv-zenders gemist heb en we kijken uit naar veelal dezelfde programma's
- ik heb 's morgens een extra kwartiertje en aangezien het stukken dichter is bij het centraal station kan ik zelfs twee treinen later nemen en toch nog op tijd zijn
- ...

... maar toch ook weer niet...
- ik blijf sporen naar Brussel (voorlopig zelfs Centraal)
- ik blijf bezig met cijfertjes
- ik blijf me opjagen wanneer iets niet lukt
- ik kan nog steeds over de middag gaan shoppen (getuige daarvan een nieuwe lading cd's, korte botjes en een stapel kledingstukken)
- niet al mijn collega's zijn tuk op cijfertjes, andere bijten zich erin vast
- er is een collega op de gang met een aanstekelijke lach
- slecht vertaalde documenten kunnen leiden tot vreemde interpretaties ("omwille van de verschillende vaardigheden zijn er meerdere programma's", hoezo?? In het Frans gaat het om "compétences", bevoegdheden dus in die context tenzij de vaardigheden van de collega's aan dat project echt wel een rol spelen)
-...

Ach, het is nog vroeg, de speeltijd is bijna voorbij. Volgende week komt er al één van mijn verantwoordelijken terug, de week erop mijn directe verantwoordelijke en dan zal het wel iets meer op werken beginnen lijken. De voorbije weken had het eerder iets weg van blokken, vlug nog wat beleidsteksten kauwen, cijfertjes papegaaien, vanaf volgende week the real stuff!

You Might Also Like

0 reacties