Balen op mijn voorlaatste dag

Niet omwille van de persconferentie, maar omwille van het volgende bericht toen ik deze morgen bloglines opende: "Your organization'...

Niet omwille van de persconferentie, maar omwille van het volgende bericht toen ik deze morgen bloglines opende: "Your organization's Internet use policy restricts access to this web page at this time." Huh, het was wel even schrikken, ik weet natuurlijk dat ons gesurf gecontroleerd wordt door een programma, maar toch... Ik gebruik die site nog niet zo lang en zoveel heb ik er niet naar gesurft. Trouwens zo zie ik in één oogopslag of de sites die ik anders regelmatig aanklik, terwijl één of ander statistisch programma zijn tijd neemt (dat spreekt voor zich), veranderd is.
Ok, niet getreurd, dan ga ik gewoon de blogs overlopen. Mijn eerste poging, gentblogt, geblokkeerd, tweede poging ook al,... zelfs mijn eigen blogje is niet meer leesbaar van op mijn werk. Brusselblogt is daarentegen wel bereikbaar, net als een ander handvol blogs, absoluut niet duidelijk welke wel en welke niet. Ik vermoed dat de blogspot in het adres van dit blogje daar voor iets tussen zit, maar ook andere blogs met enkel .be werden geblokkeerd.
Enfin, het was serieus balen en ik moest zelfs wachten tot thuis om hierover een postje te plaatsen. Gelukkig kon ik het doormailen naar mijn thuisadres.

Update: tegen de namiddag was het opgelost en begreep men blijkbaar dat af en toe eens kunnen piepen op het internet goed is voor mijn productiviteit. Misschien is het zo iets als met sommige mediasites waar we alleen in de namiddag toegang toe hebben? Kwestie dat we 's morgens toch werken. Informatica in een administratie, het staat voor niks, meneer.

You Might Also Like

0 reacties