Techniek enzo...

Ik had er wel al eens van gehoord, zo van die websites waarmee je andere websites kon volgen en dan direct kon zien of er iets veranderd was...

Ik had er wel al eens van gehoord, zo van die websites waarmee je andere websites kon volgen en dan direct kon zien of er iets veranderd was, zodat je niet steeds moest gaan klikken naar die bewuste site. Ik vond het nogal belachelijk op het moment, echt iets voor informatici (excuse me), maar ondertussen moet ik toegeven dat ik toch heel wat tijd wat in het wilde zit rond te klikken, ongetwijfeld de ideale surfer voor hithoeren...

Na een beetje proberen ben ik nog niet echt overtuigd. Ongetwijfeld ben ik te ongeduldig en heb ik een slechte wil om overal een complot in te zien, dus nog maar effe afwachten. Misschien zie ik binnenkort wel het licht, zoals een zeker iemand die onlangs ontdekte hoe je commentaar kunt geven op berichten...

Maar eigenlijk vraag ik me af: hoe weten die mensen dat toch allemaal? Spenderen die uren aan het te weten komen van zo'n dingen? Of bestaat er een geheime genootschap waar zo'n dingen gedeeld worden (dus toch een complot)? Ik vond altijd van mezelf dat ik me redelijk uit de slag trek met een pc maar soms heb ik er echt geen flauw idee van waarover het gaat. Ben ik zo'n computeranalfabeet?



Update: als ik nu hier dat berichtje publiceer en ik ben geabonneerd op zo'n ding (bloglines zoals i. aanraadde), dan moet ik het toch te zien krijgen? Of gaat dat niet automatisch en moet ik iets aan de instellingen op mijn blog veranderen? Is dat dat RSS-tekentje dat je soms ziet staan op blogs? Maar als je daar op klikt heb je toch enkel een ander formaat? En hoe kies je nu de blog die je wil volgen, want voor mijn eigen blog bijvoorbeeld heb je al twee mogelijke waar je je kunt op abonneren, voor andere is dat zelfs nog meer? En hoe komt dat? Vragen, vragen, en zo weinig antwoorden...

You Might Also Like

1 reacties

  1. Antwoorden vind je hier:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/help/3223484.stm

    En badankt voor de exellente uitleg van de crazy structuur van dit landje op ishku's blog!

    BeantwoordenVerwijderen