M/V verandert van job

Ik kon vrijdag de kracht van de wandelgang ontdekken: het nieuws van mijn vertrek begint zich langzaam te verspreiden, sommigen weten het he...

Ik kon vrijdag de kracht van de wandelgang ontdekken: het nieuws van mijn vertrek begint zich langzaam te verspreiden, sommigen weten het heel snel, anderen moet ik zelf inlichten.

Maar er is een constante in de reacties. Mannen vragen me steevast of ik nu meer ga verdienen, nog geen enkele vrouw heeft mij deze vraag gesteld. Ik ga zeker niet beweren dat het vrouwen niet interesseert of dat ze minder nieuwsgierig zijn, maar er is blijkbaar toch iets aan de hand.

Eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat ik me zelf ook nog niet te veel vragen heb gesteld bij mijn nieuwe loon. Er stond een minimumbedrag op de werkaanbieding waarmee ik mijn lening, rekeningen en een uitspatting van tijd tot tijd in de cd-rekken wel kan betalen. En natuurlijk zijn er ook nog een aantal kosten in het vooruitzicht, de regen in mijn keuken heeft me met de neus op de feiten gedrukt: dat vijfjarenproject moet misschien wel eens van start gaan.

Maar wat vermeld stond in de werkaanbieding is natuurlijk het minimum, ik ga er gemakkelijkheidshalve van uit dat mijn anciëniteit ook verrekend zal worden. Maar hoe zich dat dan concreet verhoudt tot mijn huidige loon dat ook een taalpremie en maaltijdcheques bevat? Geen flauw idee.

Ik besef natuurlijk ten volle dat dit niet de meest verstandige houding is *trekt schuldbewust gezicht* dus ben ik ten rade gegaan bij iemand die het kan weten, vergezeld van mijn loonbriefje, de wettelijke barema's,... Conclusie? Het zal voor de rest van het jaar misschien iets minder zijn, maar daarna zou het ietsje meer zijn, voor zover het mogelijk is om een duidelijke inschatting te maken natuurlijk. Wat met gratis woon-werkverkeer, taalpremie,.... Hij heeft ook een mogelijke fout opgemerkt op mijn huidige loonbriefje, in mijn voordeel, een fout die al meerdere jaren gemaakt zou kunnen zijn. Dus volgende week maar eens bellen naar onze dienst lonen, mijn nieuwe werkgever, een architect,...

Zucht, veranderen van werkgever is niet zo simpel...

You Might Also Like

0 reacties