Energie

Het is zondagmorgen en ik barst van energie. Voor je begint te protesteren dat het technisch gezien al voormiddag is en zo, ik loop hier al ...

Het is zondagmorgen en ik barst van energie. Voor je begint te protesteren dat het technisch gezien al voormiddag is en zo, ik loop hier al een tijdje rond. De wasmachine heeft al toertjes gedraaid, het resultaat wacht tot het zonnetje op mijn terrasje arriveert. Er is koffie, heerlijke caffeïne, er is verse fruitsla maar voorlopig blijf ik er nog even af. De afwas is gedaan, mijn zijden rokje (lang leve de solden) met de hand gewassen want het zou nog wel eens schoon weer kunnen blijven, de zithoek gedweild, papier in hoopjes verdeeld, nog lezen, misschien nog lezen, you never know, zeker weg,... Enfin, ik ben al bedrijvig geweest ondanks een paar korte nachten waar het hoesten voor iets tussen zit. Lief heeft mijn bed nog steeds ingepalmd en het weze hem vergeven, de koorts blijft hoog en met zo'n zomerse temperaturen buiten kan hij niet altijd op veel begrip rekenen, gisterenavond afspraak met vrienden moeten annuleren om die reden, straks doopfeest van zijn petekind,... Plezant is anders. Ik profiteer van de rust in huis om mijn papieren tekstjes van de voorbije dagen om te zetten in nulletjes en eentjes.

You Might Also Like

0 reacties