Weekend

Lieve lezertjes, u hebt het ongetwijfeld begrepen, de post van zondag was geen verslag van het weekend, het was immers geen weer om het gras...

Lieve lezertjes,

u hebt het ongetwijfeld begrepen, de post van zondag was geen verslag van het weekend, het was immers geen weer om het gras af te rijden.

Nee, het weekend is best meegevallen. De Voerenstreek is wel mooi. Het weer was er niet naar maar het ziet er veelbelovend uit om te wandelen en te fietsen. Bij gebrek aan droog weer hebben we vooral gegeten en gedronken. We zijn een glasblazer gaan bezoeken en er was een surprise-performance van Abba. Ik heb ook een paar dingen over mezelf geleerd.

Ik heb geen trauma's opgelopen bij jeugdkampen en dergelijke om de simpele reden dat ik nooit lid ben geweest van een jeugdbeweging noch op vakantie ben geweest met de mutualiteiten. Eigenlijk wist ik het toen al: ik ben niet echt een groepsmens. Ik ben ook niet asociaal, heb wel graag mensen rond me maar ik ga niet het hoge woord voeren. Af en toe heb ik gewoon behoefte aan ruimte voor mezelf. Onze verblijfplaats was een pareltje, voldoende ruim, vier kamers met tweepersoonsbedden en een gemeenschappelijke slaapruimte. Liefs vrienden hadden unaniem beslist dat hij in een aparte kamer kon, hij heeft nogal een reputatie van snurker (nooit gemerkt).

Met mijn opleiding als achtergrond vormden de 15 vrienden wel een interessant groepje, mislukte relaties, onbeantwoorde verliefdheden,... Op een aantal dingen was ik voorbereid, zoals een weekend doorbrengen met een oude vlam van lief. En het lukt me ook wel om rationeel te begrijpen dat ze nu iets meer aandacht aan lief besteed, omdat ze hem plots anders is gaan bekijken. Territoriumdrang of zoiets. Als het erop aan komt is opvoeding slechts een dun laagje en vallen we terug op dierlijke instincten. Zo'n dingen weet ik dan wel, maar ik kon niet verhinderen dat ik me toch een beetje heb laten meeslepen. Lief heeft niks gemerkt, maar zo zijn mannen natuurlijk, niks in de gaten, genieten van de aandacht. Vrouwen kunnen daarentegen soms feeksen zijn... en zelf ben ik er ook zo af en toe eentje...

You Might Also Like

0 reacties