Ondertussen op tinternet...

Elk verhaal heeft meerdere kantjes. Hij deed zijn relaas, dit wordt het mijne. Oostende, donderdag, een ontmoeting met een semi-onbekende. N...

Elk verhaal heeft meerdere kantjes. Hij deed zijn relaas, dit wordt het mijne.

Oostende, donderdag, een ontmoeting met een semi-onbekende. Nulletjes en eentjes in de virtuele wereld krijgen eindelijk een gezicht, best wel spannend. Het is niet echt mijn ding, ik ben geen jukebox vol verhalen waar je een kwartje in stopt. Koetjes en kalfjes, chit-chatten, small talk,... ik bewonder ze soms wel, mensen die zich als een vis in water bewegen in onbekend gezelschap en op recepties bij iedereen een zin plaatsen, maar ik kan het niet. Het wordt zo snel een opgelegd stukje, wat zinnetjes uit een script opdreunen, elke keer opnieuw, liefst vergezeld van een tandpastaglimlach, niet eens luisteren naar het antwoord, of zelfs de vraag. Het is een ritueel dat ik liever oversla. Ik ontsnap liever aan dat sociaal snuffelen en wil ook niemand in dat hokje duwen. Nee, ik stel geen standaardvragen. Ik wil geen 'goed' horen als het niet zo is. Je hoeft me zelfs niet te antwoorden, ik hou wel van de stilte en van wat woorden niet (kunnen) zeggen. Maar ik kan niet ontkennen dat ik ergens diep in mij nog steeds iets dat verlegen meisje van vroeger ben en dat het dan wel handig is om terug te vallen op sociale rollen.
Hij was gewaarschuwd en nam als professioneel babbelaar de rol van entertainer op zich, wat name dropping, wat kleur bij eerdere letters, nieuwe verhalen, publiek met grijze permanentjes, therapietjes uittesten,... Hij verveelde niet, ook al antwoordde ik "af en toe" of iets dergelijks op de elfendertigste keer dat hij het vroeg. Hij heeft best een aangename stem,... en zoals het hoort waren er koffie en nicotine. De zee was een leuk extraatje.
En ja, hij heeft het over mijn borsten in zijn relaas. Hij was het zichzelf wel verplicht, een zoveelste splinterbom?

You Might Also Like

3 reacties

  1. hoezo splinterbom?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. soms kan een ontmoeting 'in real time' tegenvallen. Soms denk je, hoop je, dat nulletjes en eentjes misschien een twee of een drie zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tegenvallen? Het is zeker niet tegengevallen...

    BeantwoordenVerwijderen