Niemand verwoordt het beter dan Bram...

Met 26 lettertjes maakt men woorden en die plakt men samen tot zinnetjes die dan weer een min of meer samenhangend geheel maken. En als die ...

Met 26 lettertjes maakt men woorden en die plakt men samen tot zinnetjes die dan weer een min of meer samenhangend geheel maken. En als die samenhang voor de buitenwereld ontbreekt, is dat toch gewoon omdat die niet begrijpen wat een poëtische ziel wil zeggen…

Momenteel heb ik er de grootste moeite mee om die lettertjes samen te zetten, ook al moet er dringend een nota afgewerkt worden en dan die studie waarvan de deadline al in zicht is of zelfs al verstreken. Ideeën genoeg, ik probeer ze te sussen met cafeïne maar in mijn hoofd verdwalen ze in het labyrint. Tja, drie dagen festivallen heeft zijn sporen nagelaten. Sinds gisteren ben ik serieus aan het snotteren. Het belet me mijn paar luttele uurtjes te slapen en zo komt het dat ik er een beetje verdoofd bij loop. Normale mensen kruipen dan vroeg onder de wol, maar niet deze meid. Gisteravond heb ik me dan toch weer laten verleiden tot een jig en een bourré, een scottisch en een handvol andro's…

Het Boombal ter ere van hun eerste cd was geen kaalslag op mijn uurtjes slaap, maar eerder een portie goed humeur die me door deze dag moet helpen.

Vandaag probeer ik enkel professioneel lettertjes samen te voegen en krijg je hier de tekst van het op één na mooiste liedje uit "Achter mijn ogen" van Bram Vermeulen, opgedragen aan iemand die me heel dierbaar is (ook al klasseert hij alle Nederlandstalige muziek vertikaal bij de schlagers).


Vertel mij van de liefde

Vertel mij van de liefde
en ik denk aan onweer en aan bliksem,
aan smeltende hitte en snijdende kou,
aan ondergaan in kolkend water,
ik denk aan jou.

Vertel mij van de liefde
en ik denk aan nooit gesproken woorden,
aan alle gedachten zonder berouw,
aan alle nooit bezochte oorden,
ik denk aan jou.

Vertel me van de liefde,
en ik denk aan stormen en lawines,
aan laffe leugens zonder trouw,
aan wankel op de rand van de afgrond,
ik denk aan jou.

Vertel me van de liefde,
en ik denk aan dood en verderf,
aan muurvast zitten in het nauw,
aan verdwalen in het kwaad van verraad,
samen met jou,
samen met wie ik haat.

vertel me van de liefde,
en ik weet er niks van.

Eenzaamheid:
ik weet er niets van,
voor alleenzijn ben ik al te bang.



Via Walter

You Might Also Like

0 reacties