Some girls are bigger than others...

The Smiths... Ik zou het ongetwijfeld tot mijn lijflied bombarderen en elke dag een paar keer beluisteren op het werk, ware het niet dat die...

The Smiths... Ik zou het ongetwijfeld tot mijn lijflied bombarderen en elke dag een paar keer beluisteren op het werk, ware het niet dat die CD gepikt is. Enfin, in mijn hoofd hoor ik het regelmatig, geheel spontaan als men me weer eens aanspreekt. Ja, na drie weken kun je het al een beetje zien*, en het is ongetwijfeld niet eerlijk dat ik er niet echt van afzie, de gedachte aan eten spookt niet voortdurend door mijn hoofd maar het is zeker niet zo dat ik voordien pitta's afwisselde met macdo's overgoten met liters cola's en chocolade-uitspattingen had. Al die dingen had ik al zo goed als verbannen van mijn menu, maar toch vermagerde ik met moeite. Nu met dat WW-gedoe (zie vroeger) lijkt het wel te lukken, hout vasthouden natuurlijk, maar voorlopig is er elke week een kilo afgegaan. Vraag me niet waarom het nu wel lukt, ik schrijf braafjes elke dag op wat ik eet en tel mijn punten, maar niet op voorhand maar 's avonds. Ik kook iets meer, meestal pasta met groenten in een extra light sausje of soep. De boterhammen met choco zijn vervangen door volkorengranen met platte kaas, liefst met een kiwi erbij. Ik eet sinaasappels wat ik vroeger nooit deed. Ik probeer mijn koelkast reglmatig aan te vullen met yoghurtjes (0% wel te verstaan) en groenten. Kaas is zo goed als verdwenen of enkel nog in lightvorm terug te vinden. Maar die brésiliennetaart van deze middag geeft me geen schuldgevoel en ook het pintje dat onvermijdelijk samengaat met de comedy die ik straks ga zien doet me niet ongemakkelijk voelen. De animatrice zag er vorige week geen graten in, zolang we maar "économiser et rembourser" (het toffe aan dergelijke sessies in tweetalige instellingen). Misschien heeft ze er iets te veel nadruk opgelegd, maar ik ga met een gerust hart de volgende sessie tegemoet. Misschien zal er iets bijgekomen zijn, misschien ook niet...


* Het is waarschijnlijk geen toeval dat alleen vrouwen die opmerking maken, de mannen in mijn omgeving zijn redelijk onverschillig. Misschien kijken ze naar andere zones ofwel is het zo'n staaltje van typisch vrouwelijk venijn.

You Might Also Like

0 reacties