Wat mijn handschrift over mijn persoonlijkheid verraadt?

Gisteren een toffe opdracht in de Englese les: iedereen schrijft twee zinnen en daarna worden de bladen willekeurig rondgedeeld. Aan de hand...

Gisteren een toffe opdracht in de Englese les: iedereen schrijft twee zinnen en daarna worden de bladen willekeurig rondgedeeld. Aan de hand van 12 criteria (schuin schrijven, verhouding tussen de letters,...) kan dan de "persoonlijkheid" afgeleid worden.
Dit is wat An afleidde uit mijn handschrift: "straight forward, systematic, rational, intellectual, generous, creative, mixes rational and intuitive, conscientous, self-confident, critical, impatient, fuzzy, ambitious".
Het is natuurlijk heel ruim geformuleerd maar ik kan me er wel redelijk in vinden (echt slechte eigenschappen stonden sowieso niet bij de mogelijkheden). Wel grappig dat ze me absoluut niet als ongeduldig of druk zou omschrijven, eerder als kalm en rustig. Dit lijkt nogal eens iets te zijn waar mensen zich aan mispakken. Het is inderdaad zo dat ik die indruk kan geven, sommigen zouden me zelfs als stil en in heel extreme gevallen als verlegen omschrijven, maar mensen die me beter kennen weten wel beter. Mijn ma zegt altijd dat ik het "gevaarlijkst" ben als ik stil ben, een slangenvel, dat het enkel de stilte voor een gevatte opmerking is,...

You Might Also Like

1 reacties

  1. ik zag je artikel hier staan, maar ik heb er speciale interesse in omdat ik momenteel aan het uitzoeken ben wat die criteria precies zijn en beteken, zou je er achter kunnen komen hoe dit beoordeeld word?
    mvg Sjors
    (otto_man@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen